Օմանի արտգործնախարարը հայտարարել է, որ Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլը տեղի կունենա հաջորդ ուրբաթ՝ Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Իրանի և ԱՄՆ-ի պատվիրակությունները Թեհրանի միջուկային ծրագրի և ԱՄՆ-ի պատժամիջոցների վերացման վերաբերյալ չորս փուլ են անցկացրել Օմանի մայրաքաղաք Մասկատում և Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Բացի այդ, Իրանը, Ֆրանսիան, Գերմանիան և Մեծ Բրիտանիան ուրբաթ բարձր մակարդակի հանդիպում են անցկացրել Ստամբուլում։               
 

«Նրանք կրեցին ցանկացած տանջանք միայն այն պատճառով, որ ուզում էին ապրել հայրենիքում»

«Նրանք կրեցին ցանկացած տանջանք միայն այն պատճառով, որ ուզում էին ապրել հայրենիքում»
21.04.2015 | 11:07

Երևանի պատանի հանդիսատեսի թատրոնում Մեծ եղեռնի 100-րդ տարելիցին նվիրված ներկայացումների տասնօրյակ է:
Հայաստանի թատերական գործիչների միության նախագահ, ՊՀԹ-ի գեղարվեստական ղեկավար ՀԱԿՈԲ ՂԱԶԱՆՉՅԱՆԸ «Իրատեսի» հետ զրույցում ասաց, որ վերականգնել են Ռիչարդ Կալինովսկու «Հրեշը Լուսնի վրա» ներկայացումը: Նյու Յորքից բոլորովին վերջերս հրավիրել են Վարդան Հովհաննիսյանին, որը բեմադրել է Ադրիանա Սևան Նիքոլսի «Գիշեր Երզնկայի վրա» պիեսը: Տասնօրյակը կեզրափակի Անուշ Ասլիբեկյան-Արծրունու «Մերսեդես» պիեսը: Առաջնախաղը տեղի կունենա մայիսի 1-ին: Բեմադրիչն է Հակոբ Ղազանչյանը, ով գլխավոր դերի համար Միացյալ Նահանգներից հրավիրել է հայազգի դերասանուհի Նորա Արմանիին:

-«Մերսեդեսը» ներկայացնում է 20-րդ դարի մեր պատմության կարևոր կողմերից մեկը, որին քիչ են անդրադարձել գրողները: Խոսքը ցեղասպանությունից մազապուրծ մարդկանց զավակների մասին է,- ասաց Հակոբ Ղազանչյանը:- Աշխարհով մեկ սփռված մեր հայրենակիցներն ամեն ինչ անում էին, որ իրենց երեխաները օտարության մեջ մեծանան որպես հայ մարդ, պահպանեն լեզուն, հիշեն իրենց պատմությունը: Դա էր պատճառը, որ շատերը ցանկություն հայտնեցին ապրելու Հայաստանում: Այդ մարդկանցից մեկի մասին է Անուշ Ասլիբեկյան-Արծրունու պիեսը: Այդ ճակատագրերը քիչ են ուսումնասիրված և ներկայացված մեր գրականության մեջ: Մարդիկ պայծառ երազներով եկան հայրենիք, տոգորված հայրենիքի սիրով, վառ երազներով փորձեցին նոր կյանք սկսել, բայց հանդիպեցին ստալինյան ռեպրեսիային: Նրանց ճակատագրերն աղճատվեցին, դուրս եկան բնական հունից: Նրանք կրեցին ցանկացած տանջանք միայն այն պատճառով, որ ուզում էին ապրել հայրենիքում: Այդպիսին էր նաև իմ տատի ու պապի ճակատագիրը: Հայրս մեկ տարեկան է եղել, երբ պապիս 17 տարով աքսորել են Սիբիր։ Կարդում էի պիեսը և ինձ թվում էր` դա նրանց պատմությունն է: Պիեսում հետաքրքիր է նաև ժամանակաշրջանների փոփոխությունը: Հերոսուհին աղջնակի տարիքում հայտնվում է Հայաստանում, անցնում է ստալինյան շրջանից մինչև գորբաչովյան «պերեստրոյկան»: «Մերսեդեսը» ինձ հետաքրքիր թվաց նաև թատերային առումով, որովհետև առնչվում է նաև մեր սերնդի ապրած ժամանակաշրջանին: Ինչո՞ւ ոչ, ես մասամբ ներկայացնում եմ նաև մեր սերնդի պատմությունը:

-Կա՞ հետաքրքրություն պատանի հանդիսատեսի շրջանում:
-Պատանի հանդիսատեսը մեծ ուշադրությամբ է դիտում դրանք: Ասեմ, որ բավականին ակտիվ համագործակցություն է սկսվել դպրոցների հետ: Դպրոցների տնօրենները, ուսուցիչները զանգահարում են, խնդրում, որ ցուցադրենք Ցեղասպանությանը նվիրված բեմադրություններ, թեև մենք դրանց անդրադառնում ենք ոչ միայն Ցեղասպանության մեկդարյա տարելիցի միջոցառումների շրջանակում, այլև մեր ընթացիկ խաղացանկում:
-Դրսում ներկայացվելո՞ւ են Եղեռնին նվիրված ներկայացումները:
-«Հրեշը Լուսնի վրա» ներկայացումը կցուցադրվի Լեհաստանում՝ այդ երկրի մշակույթի նախարարության հրավերով և մեր դեսպան Էդգար Ղազարյանի միջնորդությամբ: «Մերսեդեսը» նույնպես արտերկրում կներկայացնենք: Նպատակ ունենք նաև մարզեր տանելու դրանք: Ոչ միայն այն պատճառով, որ Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցն է, Եղեռնին նվիրված ներկայացումներն ինքնին շատ հետաքրքիր են, կարելի է ասել` մեր թատրոնների հաջողված ներկայացումներից են:


-Կինոդիտումներ, երաժշտական ծրագրեր են կազմակերպվում մարզերում, սահմանամերձ գյուղերում: Թատրոնն անմա՞սն է մնում այդ ծրագրերից:
-Մեր թատրոնները հանդես են գալիս մարզերում սեփական նախաձեռնությամբ: Նպատակ ունենք Սյունիքում թատերական փառատոն անցկացնելու: Վայքում Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին նվիրված փառատոն ենք անցկացրել: Մասնակցեցին այն թատրոնները, որոնք իրենց խաղացանկում ունեին թեմային առնչվող ներկայացումներ: Չեք պատկերացնի, թե ինչ շնորհակալություններ էինք ստանում: Կարոտ կա, ցանկություն, և միլիոնների հետ կապված խնդիր չէ, կարելի է պետական ծրագիր մշակել և թատերական միջոցառումներ կազմակերպել հատկապես այն մարզերում, որտեղ չկա թատրոն: Կինոդիտումներ կազմակերպելն ավելի հեշտ է, քան թատերական բեմադրություն ներկայացնելը: Պետք է ձևավորում, լուսավորության տեխնիկա տանել, գոնե նվազագույն պայմաններ ապահովել, որովհետև մարզերում ամայի վիճակ է: «Խալտուրա» անելով հենց այնպես գնալ-ներկայանալը անթույլատրելի է: Կրկնում եմ` պետական ծրագիր է պետք և տեղի իշխանությունների ցանկությունը:


Զրույցը՝
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1683

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ